maanantai 9. heinäkuuta 2018

Koneajoa osa 2 ...

Napoleonvikenistä Waxholmiin on parinkymmenen mailin matka. Tälläkertaa saimme kyllä reippaan tuulen mutta se sattui olemaan täysin vastainen, taas jouduimme turvautumaan koneeseen.

Tankkasimme dieseliä ja vettä sekä kävimme kaupassa. Aamulla jatkoimme kohti Stora Askenia. Ilma oli kaunis ja tyyni, päätimme jatkaa samantien Ahvenanmeren yli Rödhamniin ankkuriin. Satamassa oli meidän lisäksi vain pari venettä.

Korkeapaine jatkui aurinkoisena ja tyynenä. Meidän matka jatkui koneella ajellen Bänö Ön tyhjään ankkurilahteen yöksi.

Aamulla suuntasimme Kihdille jonka yli pääsimme pitkästä aikaa purjeilla. Korpoströmmin kohdalla jouduimme taas käynnistämääm koneen ja loppumatka Norvikeniin ajelimme taas koneella.

Norvikenistä siirryimme aamulla Taalintehtaalle tankkaamaan. Satamassa oli kovat remontit meneillään, kaapeleita ja vesijohtoja oltiin vaihtamassa ja ranta oli kaivettu auki. Tästä johtuen yöpyminen maksoi vain 10 euroa. Saunaan ei päästy kun sähköt oli poikki.

Seuraavana päivänä jatkoimme Rödjaniin ankkuriin yöksi. Hangon läntisellä tuulta parimetriä.
Korkeapaineessa on puolensa...

Oli tarkoitus mennä Stora Halsöhön pariksipäiväksi mutta ei ollut vapaita poijuja, jatkoimme Kantvikiin.
 Viikonlopun vietimme Kantvikissa, pesimme veneen kannen, pyöräilimme kirkolle kauppaan ja tapasimme tuttuja.
 Maanantaina matka jatkui koneella ajellen Porkkalaan Bockfjäärdenille ankkuriin yöksi.

Aamulla tuulta oli 2 - 3 m/s eli taas koneella, tälläkertaa Villinkiin ankkuriin.

Seuraavana aamuna saatiin tuulta senverran että päästiin purjeilla Pellinkiin. Ankkuroimme tuttuun suojaisaan lahteen josta sitten aamulla jatkoimme omaan laituriin Kotkan Sapokkaan.

Perillä Sapokassa

Nyt on kuukausi tehty pihatöitä ja rempattu venettä. On tarkoitus lisätä eristeitä ja asentaa tuplat ikkunoihin kondensia estämään, konekkin kaipaa ehkä kunnon huollon moisen reissun jälkeen.